wtorek, 29 stycznia 2013

Z cyklu: radości nauczania – sesja egzaminacyjna



Wyjątki z zadania: uzupełnij dialog [posługując się znajomością słownictwa, sytuacji komunikacyjnych oraz logiką]:

- Jak się pan ..........................?
- Nazywam się Antoine Nowak.
- Czy jest pan Polakiem?
- Nie, ..........................
- Ma pan polskie nazwisko.
- Bo mój ojciec jest ...........................
- A kim pan jest z zawodu?
- Z zawodu jestem .............................
- Aha, dziennikarz!

Kompilacja najlepszych odpowiedzi:

- Jak się pan nazywa?
- Nazywam się Antoine Nowak.
- Czy jest pan Polakiem?
- Nie, Polką/Francuzkiem.
- Ma pan polskie nazwisko.
- Bo mój ojciec jest nazwiskiem.
- A kim pan jest z zawodu?
- Z zawodu jestem dziennikiem.

A na zakończenie odrobina hipsterstwa w ortografii polskiej: Kraków jest pięknym miastę. (No raczej!).

4 komentarze:

  1. jestem Francuzkiem - to brzmi znajomo;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Inna z moich ulubionych form tego typu to: jestem studentkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. w ogóle obcokrajowcy mówiący/piszący po polsku są komiczni w swoich wysiłkach. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Owszem, ale jednodcześnie szacun, rispekt i szapoba dla nich za te wysiłki. Ja niejako uczę się od nowa polskiego razem z nimi i zapewniam, że praca to ciężka! :)

    OdpowiedzUsuń